השאלון הבא לא נועד להחליף כמובן דיאגנוזה רפואית אבל הוא כן יכול לומר לך אם רמת הדכאון שלך היא קלה ומאפשרת לך להמשיך הלאה או שכדאי לך להתחיל לטפל בזה.
הבעיה של השאלון הזה שהוא מתייחס לתחושת הדכאון כרגש ולא מבחין בסוגי הדכאון ולכן כדאי ללכת לאבחון נוסף.

לפניכם מספר היגדים עליכם לסמן ליד כל אחד מההיגדים את הרמה שהוא נכון לגביכם 0-3 כאשר 0 זה אף פעם 1- כמה ימים, 2- במחצית מהימים 3- כמעט בכל יום,

במהלך השבועיים האחרונים, באיזה תדירות היית מוטרד\ת מכל אחת מן הבעיות הבאות:

עניין או הנאה מועטים מעשיית דברים
תחושת דכדוך ,דיכאון ,או חוסר תקווה
קשיים בהירדמות או בשינה רציפה ,או עודף שינה
.תחושה של עייפות או אנרגיה מועטה
תיאבון מועט או אכילת יתר
הרגשה רעה לגבי עצמך -מרגיש\ה שאת\ה כישלון או שאכזבת את עצמך או את משפחתך
קושי להתרכז בדברים ,כמו קריאה בעיתון או צפייה בטלוויזיה
דיבור או תנועה באיטיות רבה מהרגיל או להיפך, חוסר שקט כה רב עד כי צריך להסתובב יותר מן הרגיל
מחשבות שהיה עדיף לו היית מת\ה או מחשבות על פגיעה בעצמך בדרך כלשהי

סיכום נקודות:
0-4: דכאון מינימלי
5-9: דכאון קל
10-14: דכאון בינוני
15-19: דכאון בינוני כבד
20-27: דכאון כבד

בדכאון מנימלי אין צורך בטיפול, שאר הרמות מצריכות טיפול, אם מדובר בדכאון קל עד בינוני אין צורך במתן תרופות אבל ברמות הגבוהות יותר יתכן ותצטרכו גם טיפול תרופתי לצד הטיפול הקוגנטיבי התנהגותי ולכן מומלץ ללכת לרופא שיאבחן אתכם.