דיכאון הוא מחלה בעלת ביטויים גופניים ורגשיים, התחושה שהרבה פעמים מאפיינת אותו היא עצב עמוק, החיים נראים כמו חור שחור ללא תקווה, העתיד נראה רע ודברים שקודם לכן עשו לנו טוב הופכים להיות חסרי ערך.

ביטוייו של הדיכאון הם מצב רוח ירוד, חוסר חשק לעשות דברים שבעבר עשו לך טוב, תחושה של אי שקט בגוף, ייאוש וחוסר תקווה שיהיה טוב יותר, אם כל אלה מאפיינים את מה שאתה מרגיש כיום, יתכן ואתה סובל מרמה מסוימת של דיכאון, איכות החיים שלך ירדה משמעותית, האופטימיות לגבי החיים ירדה באופן משמעותי.
 
אבחנה רפואית במצב הזה היא חשובה מאוד, על מנת לדעת את הרמה של הדיכאון, דיכאון שאובחן ככבד ידרוש טיפול תרופתי לצד הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי או כל טיפול פסיכולוגי אחר. יחד עם זאת, מחקרים של השנים האחרונות הראו כי עבור רמות של דיכאון קל עד בינוני, טיפול קוגניטיבי התנהגותי יעיל באותה רמה של תרופות ברמות האלה של דיכאון, נדרשת אבחנה של רופא משפחה או פסיכיאטר כדי לדעת מה הרמה של הדיכאון והיא חלק בלתי נפרד מתחילת הטיפול.


ישנם סוגים שונים של דיכאון: דכאון קל “דיסתמיה”, דכאון בינוני, דכאון כחלק מהפרעת מאניה דפרסיה, דכאון לאחר לידה, דכאון גיל שלישי ודכאון ילדים ובני נוער,  ברבים מסוגים אלה טיפול קוגניטיבי התנהגותי נמצא יעיל מאוד, הסוגים משתנים בהתאם לאירועי החיים ולגיל של המטופל כמובן, וניתן לאבחן בקלות רבה איזה סוג של דכאון מדובר.

במפגשים אני מתאימה את הטיפול באופן מדויק למטופל ומשתמשת בתרגילים לפי קריטריונים אישיים של המטופל, יחד עם זאת יש הרבה מאוד משותף לטיפולים
בטיפול אנחנו לא דנים ב”למה נכנסת לדיכאון”, בטיפול אנחנו נותנים כלים איך להתמודד עם הדיכאון *
הפן הקוגניטיבי של המטופלים הרבה פעמים מאופיין בחשיבה פסימית על העולם, אותה תוך כדי הטיפול*
.אנחנו מנסים לשנות
 

אם את/ה מזדהה עם מה שכתוב כאן, אשמח לסייע לכם ולהקנות לך כלים להתמודדות עם דכאון, אין לי ספק שזה יוביל גם לשיפור משמעותי באיכות החיים שלך ובאושר הפנימי, זכרו, לכל אדם מגיע להיות מאושר ולהרגיש טוב.